Deze “Healthy Pleasure” is de nieuwe vervanger van alle ongezonde energiedrankjes, een gezonde en 100% natuurlijke “energybooster”, zonder suiker of zoetstoffen. In tegenstelling tot traditionele opties bevat het geen suiker of zoetstoffen, waardoor het de perfecte keuze is voor degenen die streven naar een gezondere levensstijl zonder in te leveren op de energieboost die ze nodig hebben.
Huidige markt: Wat opviel in de markt voor energiedranken, is dat veel mensen het elke dag gebruiken.
De missie is het ontwikkelen van een gezonde energiedrank die ook bijdraagt aan de voedselverspilling en armoede in de wereld terugdringt.
Chocolade industrie: De chocoladeketen is ongelijk verdeeld, die in stand wordt gehouden door de uitbuiting van cacaoboeren door chocoladebedrijven. Er zijn chocoladebedrijven die deze cacaoboeren een eerlijke prijs betalen voor hun cacaobonen.
Reststroom: Tesãi gebruiken de schil van de cacaoboon voor cacaopapier. Hiervan worden duurzame verpakkingen gemaakt. Dit levert de boer extra inkomsten op.
Cacaosap: De boeren van Tesãi maken cacaosap van de cacaopulp. Dat is gezond en levert de cacaoboer extra inkomsten op. Een deel van het cacaosap wordt ook gedroogd voor de fruitextract “cube”. Deze activiteiten zorgen voor extra werkgelegenheid en inkomen voor de cacaoboeren.
Verpakkingsoplossing
Drank
+ Een energiedrankverpakking van cacaopapier voor een duurzamere keuze, gemaakt door Tesai-boeren.
Dit om te kunnen concurreren met de reguliere producten.
Siroop:
+ Er is geen water aan de siroop toegevoegd.
+ Geen transport van water en onnodig verpakkingsmateriaal.
Cube
+ In de “cube” worden de fruitextracten gevriesdroogd. De “cube” lost op in water.
+ Het verpakkingsmateriaal is nog kleiner waardoor transport nog duurzamer wordt.
Het ontwerp
Bij het ontwerp stond de natuur centraal, met inspiratie uit het Amazonegebied van Brazilië. Geïnspireerd door de natuurlijke vormen van de rivieren in dit prachtige landschap. Deze organische, kronkelende vormen werden geïntegreerd in ons ontwerp, waardoor de verpakking en branding een unieke uitstraling kregen die de verbondenheid met de natuur benadrukte. Er is gekozen voor felle kleuren om de doelgroep aan te spreken en het product opvallend te maken.
Recept: Yolanda van der Jagt